۱۱۵ کیلومتر از راه‌های لرستان تخریب شد/روستاهای دورود در محاصره سیل قرار گرفت

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تردد در جاده پلدختر - کوهدشت که روز گذشته به دلیل طغیان رودخانه کشکان بسته شده بود، برقرار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عارف امرایی ،معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تردد در جاده پلدختر - کوهدشت که روز گذشته به دلیل طغیان رودخانه کشکان بسته شده بود، برقرار شد.

 عارف امرایی اظهار داشت: راه ارتباطی پلدختر - کوهدشت با تلاش راهداران باز و تردد در آن برقرار شده است.
وی گفت: این راه ارتباطی روز گذشته به علت طغیان رودخانه کشکان در کیلومتر پنج زیر آب رفته و مسدود شده بود با فروکش کردن آب و تلاش راهداران باز شده است.
وی افزود: محور پلدختر- خرم آباد همچنان مسدود است و تا اطلاع ثانوی تردد در آن امکانپذیر نیست.
امرایی از مردم خواست از سفر‌های غیرضروری به ویژه به مناطق جنوبی استان پرهیز کنند.


19:35 فوت جوان ۲۵ ساله در الیگودرز

فرماندار الیگودرز از فوت یک جوان ۲۵ ساله براثر ریزش آوار خبرداد.


19:11 جسد دومین قربانی سیلاب لرستان از سیمره بیرون کشیده شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری پلدختر از کشف جسد یک مرد از رودخانه سیمره در نزدیکی ایستگاه پمپاژ آب «رنگین بان» خبر داد.


16:40  سیلاب به ۳ هزار واحد مسکونی و تجاری در گنبدکاووس خسارت زد

اصغر نودهی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود 35 هزار نفر در مناطق شمالی و جنوبی شهرستان گنبدکاووس گرفتار سیل شدند.

وی افزود: چهار مکان در شهر گنبدکاووس و هفت مکان در روستاهای اطراف که دچار سیل شدند، محل اسکان اضطراری ایجاد شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس بیان داشت: بعد از پاک‌سازی معابر شهری و منازل مسکونی از آب‌گرفتگی و گل و لای ناشی از سیل، امدادرسانی به مردم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون چهارهزارو 200 نفر در محل اسکان اضطراری شهری و یکهزار و 750 نفر در محل اسکان اضطراری روستایی مستقر شده و از کمک‌های امدادی بهره مند هستند.

نودهی گفت: سیل اخیر خسارت‌های قابل توجهی به منازل مسکونی و لوازم زندگی مردم شهر و روستاهای گرفتار وارد کرده است و تلاش می‌کنیم تا از طریق اعتبارات استانی و ملی و همچنین کمک‌های مردمی برای جبران خسارت و تهیه لوازم منزل به سیل‌زدگان کمک کنیم.


16:21  ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های لرستان تخریب شد

معاون عمرانی وزیر کشور از تخریب ۵۰ درصدی ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های لرستان بر اثر سیلاب خبر داد و گفت: در مسیر پلدختر- خرم‌آباد نیز ۲ پل کاملا تخریب شده است.


16:15  روستاهای دورود در محاصره سیل

ایوب رحمتی فرمانده حوزه سپاه بخش سیلاخور دورود اظهار داشت: آب روستای لبان سفلی درحال بالاآمدن است که در حال مسدود کردن راه عبور آب با لودر و کمپرسی هستیم تا از ورود آب به داخل روستا جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه بارندگی در شهرستان دورود سبب جاری‌شدن سیلاب در بخش سیلاخور این شهرستان شده است افزود: روستاهای میدان، حیدرآباد، پهلوانکل دچار آب‌گرفتگی منازل و معابر شده که توسط لودر و بیل مکانیکی آب را به‌سمت دیگری هدایت کرده‌ایم و مشکلی در حال حاضر در این روستاها نداریم.

فرمانده حوزه سپاه بخش سیلاخور عنوان کرد: روستای کارخانه سفیدکن هم‌چنان مسدود و در محاصر آب است که برای نقل و انتقال ضروری مردم یک قایق موتوری را به منطقه اعزام کرده‌ایم؛ پل ارتباطی روستای کول‌آباد نیز تخریب‌ شده است.


16:09 بازگشایی محور الشتر ـ. بیرانشهر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: محور الشتر- بیرانشهر که به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده بود بازگشایی شد.


16:04 خسارت شدید سیلاب به روستای قرعلیوند کوهدشت

با ورود سامانه بارشی به شهرستان کوهدشت که از دو روز گذشته آغاز شده، روایت بحران بار دیگر در این شهرستان نمایان شد تا هم‌چنان فصل‌های بارش با وحشت سیلاب و تخریب همراه باشد.

روستای قرعلیوند که در شرقی‌ترین منطقه کوهدشت واقع‌شده، کوهپایه‌ای بوده و پنج رودخانه فصلی در این روستا جاری‌ است که بیش‌تر آن‌ها کانال سنگی و جدول‌کشی شده‎‌اند، اما سیلاب اخیر چندین پل، کانال سنگی و آسفالت آن را تخریب کرد تا طبق گفته اهالی راه ارتباطی بخشی از روستا قطع شود وآن‌ها از راه و جاده‌های جایگزین استفاده کنند.


10:08  تخریب یکی از پایه‌های پل تاریخی کشکان

فرماندار شهرستان دوره چگنی گفت: یکی از پایه‌های پل تاریخی کشکان بر اثربارش شدید باران و سیلاب تخریب شد.


10:01  تخریب ۲ واحد مسکونی روستایی در بروجرد

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: ۲ واحد مسکونی در روستای دودانگه بخش مرکزی این شهرستان بر اثر بارش شدید باران و سیلاب تخریب شد.


09:47  آغاز موج دوم بارش‌ها در لرستان

موج دوم بارش‌ها همزمان با ششمین روز از تعطیلات نوروز در لرستان از صبح روز سه شنبه آغاز شد.


 

 

انتهای پیام /ب

تردد در جاده پلدختر - کوهدشت برقرار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.